Vásárlói szabályzat

Gyerektextil.hu Webáruház Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF)
(hatályos: 2020.11.12- től)

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A szerződés nyelve magyar.
A Vásárló a Webáruházban történő megrendelésével a gyerektextil.hu Webáruház Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) elfogadja.

I. A szerződés alanyai
II. A tárhelyszolgáltató adatai
III. Szerződés tárgya és annak jellemzői
IV. A szerződés területi hatálya
V. A szerződés létrejötte
VI. Adatbeviteli hibák javítása
VII. A rendelés menetének ismertetése
VIII. Szállítási, kézbesítési feltételek
IX. Kedvezmények, kuponok
X. Fizetési feltételek
XI. A szerződéstől való elállás
XII. Adatvédelem és hírlevél
XIII. Szavatosság, jótállás
XIV. A felelősség korlátozása
XV. Panaszkezelés

I. A szerződés alanyai
1) Szolgáltató: a gyerektextil.hu Webáruház (továbbiakban Webáruház) üzemeltetője
Cégnév: Hedulex Kereskedelmi, Tanácsadó, Szolgáltató Kft.
Rövidített név: Hedulex Kft.
Angol elnevezés: Hedulex Ltd.
Székhely: 3200 Gyöngyös, Seregély u. 65.
Telephely- bemutatóterem: 3200 Gyöngyös, Petőfi Sándor utca 53.
Cégjegyzésre jogosult: Dr. Timár Tünde (ügyvezető)
Cégjegyzékszám: 10-09-029208
Bejegyző cégbíróság: Egri Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 14674394-2-10
Bankszámlaszám: K&H Bank Zrt. 10400528-50526889-76531003

Telefon: +36 20 578 0523,
E-mail cím: gyerektextil@gmail.com

2) Vásárló (továbbiakban Vásárló):
a) A Webáruházban való vásárlás nincs regisztrációhoz kötve.

II. Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató

Neve: Acws Szolgáltató Bt
Székhely: 1145 Budapest, Újvilág utca 39/A
Cégjegyzékszáma: Cg. 01 06 794876
Nyilvántartásba vette és nyilvántartja: Fejér Megyei Törvényszék Cégbírósága
Email cím: domains@acwsbt.com
Honlap: https://directhosting.hu/
Adószám: 21832426-2-42

III. Szerződés tárgya és annak jellemzői
1) A szerződés tárgya a Webáruházban feltüntetett és megvásárolható termékek köre.
2) A Webáruházban megvásárolható termékek jellemzői az adott terméknél feltüntetésre kerülnek.
3) A minimális rendelés teljes összege – a járulékos költségek nélkül – bruttó 1.200 Ft.
4) A termékek árai:
a) A Webáruházban feltüntettet termék árak bruttó árak, tehát már az Áfa összegét tartalmazzák, de nem tartalmazzák a szállítás költségét. Csomagolási költséget a Webáruház nem számol fel.
b) A Webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

IV. A szerződés területi hatálya
1) A Webáruházban csak a Magyar Köztársaság területére címzett megrendelések kerülnek elfogadásra.
2) A nem a Magyar Köztársaság területére szóló postai és egyéb címre szóló megrendelések érvénytelenek.

V. A szerződés létrejötte
1) Általános tudnivalók:
a) A Webáruházban leadott megrendelés nem minősül még szerződésnek. A megrendelés a szerződés létrejöttéig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. A Vásárló az általa leadott megrendelés módosítását és/vagy lemondását az gyerektextil@gmail.com e-mail címre küldött levélben kérheti.
b) A Vásárló a megrendelési szándékának leadásáról automatikusan értesítést kap a Webáruháztól, amennyiben az elektronikus visszaigazolás nem történik meg 48 órán belül, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
c) A gyerektextil.hu Webáruház – mint ajánlattevő – ajánlati kötöttségének ideje megegyezik jelen ÁSZF VIII.1)b) pontjában meghatározott gyerektextil.hu Webáruház által vállalt maximális szállítási határidővel.
2) A szerződés létrejötte házhoz szállítás esetén:
a) Amennyiben a Vásárló által leadott megrendelés teljesíthető, úgy a Webáruház a V.1)c) pont szerinti ajánlati kötöttségi időn belül a Vásárlót e-mailben értesíti, miszerint a megrendelt termék(ek) postázásra került(ek)-e.
b) Házhoz szállítás esetén a Webáruház és a Vásárló között létrejött szerződés távollévők között megkötött szerződésnek minősül, így a szerződés a gyerektextil.hu webáruház által az V.2)a) pontban meghatározott visszaigazoló e-mail-lel jön létre.

Ebben az esetben a szerződés a felek között írásban létrejött szerződésnek minősül. A vállalkozás kizárólag magyar nyelven köt szerződést.

c) A felek között létrejött szerződést a vállalkozás nem iktatja külön, a megrendelés utóbb kizárólag a webáruház saját adminisztrációs felületén lesz elérhető a vállalkozásnak.

3) A szerződés teljesülése:
a) A szerződés teljesítésének határideje – a postázás megtörténtéről, vagy a csomag átvehetőségéről szóló SMS elküldésétől számított – 10 munkanap. Azaz a Vásárlónak ennyi munkanap áll rendelkezésére arra, hogy a megrendelt terméke(ke)t a megrendelésben szereplő helyszínen átvegye.
b) Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződés ezen határidőn belül nem teljesül, a Webáruház a szerződést nem teljesítettnek veszi és – a Vásárló egyidejű tájékoztatása mellett – rendszeréből törli.
4) Hibás rendelés törlése, megrendelés visszautasítása:
a) Amennyiben rendelési szándékát véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a megrendelés leadását követő 12 órán belül kezdeményezze a rendelés törlését.
b) A hibás rendelés törlését a rendeléskor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
c) Fenntartjuk magunknak azt a jogot, hogy a már rögzített megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Természetesen csak kellően indokolt esetben. Erre viszont kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

VI. Adatbeviteli hibák javítása
1) A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására.
a) Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Kosárban” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg az Enter gombot(vagy a kosár ikont).
b) Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a “Törlés” oszlopban lévő „X” gombot.
c) A vásárló a rendelés során megadott személyes, szállítási és számlázási adatainak
megváltoztatására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőség.
2) A rendelés leadása után észlelet adatbeviteli hibákról e-mail-ben is tájékoztathat minket, ebben az esetben a rendelés adatait a kérésnek megfelelően módosítjuk.

VII. A rendelés menetének ismertetése
1, Regisztrált és vendégkénti vásárlóink megrendeléseit tudjuk teljesíteni.
2, A webáruházba beérkezett online megrendelést követő 1 munkanapon belül visszaigazoló e-mailt küldünk vásárlóinknak a megrendelés értékéről, a szállítási költségekről és határidőről.
3, Fontos!!!
Ha módosítani szeretné a szállítási módot, erre a megrendelés feladását követő 12 órán belül van lehetősége. Ha bármilyen különleges kérése, közlendője van a szállítással kapcsolatban (pl. preferált időszak, munkahely címe, más átvevő személy pl. szomszéd stb.) kérjük rendeléskor a megjegyzés rovatban jelezze, vagy hívja vevőszolgálatunkat.
Amennyiben bármilyen kérdés merül fel, vagy csak tájékozódni szeretne, szívesen állunk rendelkezésére a 0620-578-0523 telefonszámokon.

4, A termékkategóriákat a bal oldali függőleges menüsorban találja. A termékkategóriákra kattintva a kategórián belüli termékek találhatók. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek fölött lévő számok segítségével lapozni lehet.
5, Ha egy termékről bővebb információt szeretne kapni, akkor kattintson a Termék részletek feliratra. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is.
6, A kiválasztott terméknél lévő kockába azt a számot írja be, amennyit vásárolni szeretne belőle. Amikor a számot beírta, kattintson a Kosárba feliratra. Ekkor a kiválasztott termék a kosárba kerül, majd a további termékeket is a fenti módon tud a kosárba tenni.
7, A kosár tartalmát megtekintheti a Kosár tartalma feliratra való kattintással. Itt lehetőség van a mennyiségek megváltoztatására, illetve törlésére is.
8, Ha eldöntötte, hogy megrendeli a termékeket, kattintson a Pénztár feliratra, és a következő 3 lépésben véglegesítse megrendelésed.
9, Abban az esetben ha valami hibát észlel a szállítási, vagy számlázási adatokkal kapcsolatban, akkor a rendelés elküldése előtt kérjük javítsa ki.

VIII. Szállítás, kézbesítés
1) Általános tudnivalók
a) A megrendelések állapotáról automatikus e-mail értesítőt küldünk.
b) Termékeink jelentős részét egyedi megrendelésre készítjük, mivel az igen széles szövetválasztéknak köszönhetően lehetetlen ekkora óriási készletet tartani. FONTOSNAK TARTOM MEGJEGYEZNI, HOGY MINDEN TERMÉK EGYEDI, SAJÁT TULAJDONOSÁNAK KÉSZÜL EGYEDILEG.
Ezen termékek elkészítését 10 napon belülre vállaljuk, de fenntartjuk magunknak a jogot, hogy adott esetben ez a határidő 15 napra módosuljon. (ZÁRÓJELBEN JEGYZEM MEG, HOGY ÁLTALÁBAN 1 HÉTEN BELÜL TELJESÍTÜNK!) Raktáron lévő kész termékeinket 5 munkanapon belül postázzuk. Amennyiben a kiszállítás ezen határidőkön belül nem tud megvalósulni, a Webáruház tájékoztatja a Vásárlót és egyeztetnek a megrendelés teljesítésének további menetéről.
c, A kézbesítés várható időpontjáról SMS értesítőt küldünk.
d) A vásárló köteles a termékek átvételekor a csomag sértetlenségét ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Probléma esetén a vásárlónak jegyzőkönyv rögzítését kell kérnie. Továbbá az gyerekextil@gmail.com e-mail címen, vagy telefonon értesítenie kell küldenie, hogy a lehető legrövidebb időn belül intézkedhessünk. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
e) Amennyiben a vásárló nem veszi át a csomagot, a visszaszállítás díját a vásárlóra terheljük. Újbóli kézbesítést kizárólag a csomag ellenértékének és a visszaszállítási díj előre történő megfizetése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
2) Fizetési, szállítási variációk
Minden csomagunkat 1 napos időgarantált csomagként adunk fel!
a, Előreutalással (Minden rendelést visszaigazoló levelünk alján található egy “Információ” rész, ahol nevünk és bankszámlaszámunk szerepel. Ide utalható az áru értéke és a postai díj együttes összege. Amint megjelenik az összeg a bankszámlánkon, postázzuk a csomagot.)
Ára: 1.890,- Ft

b) Utánvéttel (Ilyenkor a vételárat és a szállítás díját is otthonában kell megfizetni a postásnak.)
Ára: 2.390,- Ft

A csomagokat 1 napos időgarantált csomagként postázzuk, tehát a feladást követő napon kiszállítja a Magyar Posta, a feladásról pedig SMS üzenetet küldünk.
Postai csomagban történő szállításnál az Ön által megrendelt csomagokat a Magyar Posta Zrt. szállítja ki. Amennyiben a kézbesítéskor nem tartózkodik a megadott címen, úgy a postás értesítést hagy a postaládában, hogy csomagküldeménye érkezett. Ezen értesítéssel a helyi Postahivatalban átvehető a csomag, az utánvételi érték kifizetését követően.
d, Személyes átvétel a gyöngyösi Bemutatótermünkben (3200 Gyöngyös, Petőfi Sándor utca 53.), ekkor nem kell külön semmilyen költséget sem fizetni.
Mindenképpen adjon meg egy vezetékes vagy mobilszámot, amin el tudjuk érni!
Ha bármilyen kérdése felmerülne a szállítással kapcsolatosan, hívjon a 06-20-578-0523 telefonszámon.
3, Szállítási határidő: A visszaigazolástól számítandó 5 munkanapon belül. Ha egyedi, vagy olyan terméket rendelt, mely jelenleg nincsen készleten, akkor 10 nap a szállítási határidő.
4, Csomagolás: A csomagolásért külön díjat nem számítunk fel. A megrendeléseket biztonságosan csomagolva szállítjuk.
5) A feladás napján SMS értesítést kap a csomag feladásáról, valamint adatokat a csomagról. Az ebben szereplő csomagszám megadásával A Magyar Posta nyomkövetési rendszerében tud tájékozódni a csomag jelenlegi állapotáról. www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
A feladást követő másnapon megkapja a terméket, hiszen 1 napos időgarantált csomagként kerül feladásra.
a) A futár a csomagok kézbesítését munkanapokon 8-17 óra között végzi. Ha ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg.
b) Az MPL futárszolgálat kézbesítője, amennyiben az első kézbesítés sikertelen, – pl. nem tartózkodik otthon – értesítést hagy, majd a következő munkanapon ismét kiszállítja a csomagot. 5 munkanapos őrzési idő áll a rendelkezésre, ez idő alatt a helyi Postán átvehető a küldemény.

IX. Kedvezmények, kuponok
1) Általános tudnivalók
a) A kuponok olyan kedvezményt biztosítanak, melyek értékével – hasonlóan az ajándékutalványhoz – csökkenthető a vásárlás összege. A kuponokhoz különböző promóciók révén lehet hozzájutni. A kuponok felhasználásakor a kupon kódját kell megadni a megrendelő oldal “Kuponkód ” üres rubrikában, majd az a „Véglegesítés” gombra kattintva automatikusan levonásra kerül a végösszegből.
b) A rendelés véglegesítését követően nincs mód az Ajándékutalvány/Kupon utólagos beszámítására. Az Ajándékutalvány/Kupon készpénzre nem váltható. Az Ajándékutalvány fel nem használt összege nem vész el, ezt nyilvántartjuk, így a következő vásárláskor felhasználható. Kupon esetében részteljesítés nem lehetséges. A fel nem használt összegrész elveszik.
c) Egy vásárláshoz csak egy kupon érvényesíthető.
d) A kedvezmények, kuponok a szállítási díjra nem érvényesíthetőek.

X. Fizetési feltételek
1) Általános tudnivalók:
a) A vásárlás összegének kiegyenlítése történhet készpénzes utánvéttel, ekkor a csomag díja a kiszállításkor/átadáskor fizetendő.
b) A vásárlás összegének kiegyenlítése történhet előzetes PayU (bankkártyás) fizetés, bank átutalás illetve készpénz átutalási megbízás (posta csekk) formájában.
2) Utóbbi három esetben babzsakbox.hu Webáruház a teljes beérkezett végösszeg megérkezése után kezdi meg a megrendelt termékek legyártását, illetve intézkedik a kiszállításról, átadásról.
3) A gyerektextil.hu Webáruház biztonságos bankkártyás fizetési felületét a Barion biztosítja. Fizetés során a vásárló átkerül a gyerektextil.hu Webáruház Barion oldalára, ahol teljesítheti a befizetést. Itt részletes, magyar nyelvű segítséget nyújtunk! Ehhez nincs szükség a Barion- on való regisztrációra.
4) Az összes fizetési módunk teljesen biztonságos.
5) Átutalási és készpénz átutalási információk:
Cég neve: Hedulex Kft.
Székhely címe: 3200 Gyöngyös, Seregély utca 65.
Bankszámla szám: K&H Bank Zrt. 10400528-50526889-76531003

XI. A szerződéstől való elállás
1, 2014. június 13- án hazánkban is életbe lépett az Európai Unió irányelve – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelettel, melynek szabályozása értelmében a fogyasztó a szerződéstől 14 munkanapon belül elállhat. Elállási jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, mikor az árut átvette. A fogyasztó kibonthatja, megnézheti, de akár ki is próbálhatja a terméket.

Elállási jog gyakorlásának menete:

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén e-mailben, írásban, vagy telefonon. Elállási jogát gyakorolhatja a 45/2014 (II.26.) kormányrendeletben található nyilatkozatmintával (tájékoztatónk végén megtalálható), valamint egyértelmű nyilatkozattal arra vonatkozólag, hogy elállási jogával élni kíván.
A fogyasztó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja, valamint a termék átvételét követő 14 napon belül is élhet elővásárlási jogával.

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni a vállalkozásnak a termék átvételétől számított 14 napon belül. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének idejét, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.

Elállás esetén a fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a vállalkozáshoz.A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!
Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli!
A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a gyerektextil.hu visszatéríti a termék vételárát.

Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, úgy elállás esetén a vállalkozás nem köteles megtéríteni az ebből adódó többletköltséget.

2. Kivétel az elállási jog gyakorlása alól
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § (2) (tizennégy napon belül indokolás nélküli elállás) szerinti elállási jogot:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Áruházunkban ilyenek a névre szóló, valamint az egyedi szövetválasztóval kiválasztott termékek.

XII. Adatvédelem és hírlevél
1) Általános tudnivalók
a) A gyerektextil.hu Webáruház tiszteletben tartja a honlapot felkereső minden természetes személy személyiségi jogait. A rendelés során kizárólag azokat az adatokat kéri el a vevőtől, melyekre a visszaigazoláshoz, szállításhoz, illetve a számla kiállításához feltétlen szükség van.
b) A Vásárló által megadott adatok személyes adatnak minősülnek, ezért ezeket az adatokat bizalmasan kezeljük, határozatlan ideig megőrizzük de harmadik fél számára nem adjuk ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek, mely adatok átadásához a Vásárló a megrendelés leadásával hozzájárul.
c) Az adatok kezelését minden esetben az érvényes adatvédelmi törvény előírásainak betartásával végezzük, különös tekintettel az alábbi rendelkezésekre:
– Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény;
– Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI.
törvény;
– Az 2001.évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról rendelkező törvény;
– Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény;
– Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII törvény
(a továbbiakban: Infotv.)
Önnek, mint természetes személynek jogában áll megismernie, illetve szükség esetén
módosítania az általunk Önről nyilvántartott adatokat, továbbá jogában áll tájékoztatást kérni az Adatkezelőtől az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában megadni a tájékoztatást. A felhasználó bármikor kérheti adatai helyesbítését, módosítását, illetve törlését az alábbi elérhetőségeken: Email: gyerektextil@gmail.com Levelezési cím: Hedulex Kft. 3200 Gyöngyös, Seregély utca 65.
d) Adatainak végleges törlését írásban kérheti, akár elektronikus, akár postai úton. A kérelem beérkezését követően törüljük mindennemű adatát nyilvántartásunkból.
e) A Webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a babzsakbox.hu általános szerződési és vásárlási feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
2) Információk tulajdonjoga
a) A gyerektextil.hu webáruház működtetője birtokolja az oldalakon látható információkat, képeket és mindennemű tartalmat. Azok tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik.
b) Tilos a gyerektextil.hu oldalairól származó információk, írások engedély nélküli árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése! A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük.
c, Tilos a képek másolása, letöltése, felhasználása.

XIII. Szavatosság és jótállás
1) A Gyerektextil Webáruház az általa gyártott/ forgalmazott termékekre a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése szerint meghatározott 1 év jótállást vállal, vagy vállalnak a Hedulex Kft. beszállítói.
2) A termék meghibásodása esetén a Gyerektextil Webáruház elérhetőségein (e- mail: info@gyerektextil.hu vagy Tel: 06 20 578 0523 kaphat bővebb felvilágosítást, tájékoztatást.
3) A meghibásodott terméket Hedulex Kft. székhelyére kell visszajuttatni.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

XIV. Felelősség korlátozása
1) A gyerektextil.hu üzemeltetője semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
a) Internetes hálózatban működési hiba kialakulása, amely megakadályozza a weboldalon történő akadálytalan működést és a vásárlást
b) Meghibásodás, roncsolódás bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon
c, Levél – függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése
d) Szoftver nem megfelelő működése
e) Programhiba, abnormális esemény, vagy technikai hiba következményei
2) A Hedulex Kft, mint a Gyerektextil webáruház működtetője nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetében, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.
3)A weboldalon történő bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a webshopon.
4) Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, meg kell szakítania a vásárlást.

XV. Panaszkezelés
A Vásárló vagy Felhasználó a Szolgáltató – gyerektextil Webáruház – tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: Hedulex Kft. 3200 Gyöngyös, Seregély utca 65.
Telefonszám: +36 20 578 0523
Email cím: info@gyerektextil.hu

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Nyilatkozat-minta elálláshoz

Címzett: Hedulex Kft.

(cím: 3200 Gyöngyös, Seregély utca 65., e-mail: info@gyerektextil.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtásárairányuló szerződés tekintetében:_________________________

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ____________

A fogyasztó(k) neve: _______________________

A fogyasztó(k) címe: _______________________

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):______________________

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

________________________________________

KeltDr.